Followers

Sunday, February 12, 2012

Bila pengalaman pertama bisnes memang agak gelabah sebab kita tak tau suasananya camne begitu jugak barang2 persediaan walaupun yang kita punya sendiri tapi aci kerat jari r memang akan ade yang tinggal ke, tak perfect ke ape ke mesti ade...


Malam Khamis tu p lawat tapak dulu sebab nak bajet letak barang camne kan...
Ruangnye kecil la jugak tapi amat sesuai ngan barangan yang aku jual yang sedikit jek...
Permulaan bisnes takleh tamak sangat nanti tak laku mulalah pikir nak lelong camne kan..
Kang silap aribulan, modal pun tak pulang, yang banyak rugi jek, kan ke naya namanye...

Di ari pertama aku
mudah-mudahan rejki ada, agak berdebar2..
tengok sekeliling orang kless2 belaka siap ade name kad dan banner lagi, tapi akuu???????


siap dapat 'name tag' lagik..
erkk!!! btol ke tu panggilannye, ntah aku taktau yg aku tau, kalo pakai mende alah ni, masuk tandas 1000x pun free muahahaha....

Barangan-barangan yang aku jual dan telah disusun...
aku ni bukan kreatif ngat setakat nampak kemas bg aku udah cukup dong ihiks

tapi paling tak sangka dan terkejutnye, jiran aku jual coklat gak..
dah la lebih murah dari aku sebab dia buat sendiri, yg aku ni beli ngan org dan jual...
so nak taknak terpaksa terima la kalo rejki dia jauh lebih murah dari aku kan..
nama pun rejki kan...
kalo ade rejki aku, alhamdulillah..
kalo takde, aku nak wast camne kan...


thanx too my lovely lil sis Nadia sebab sudi lepak kat aku...


Mujur jugak bawak laptop ni so kalo boring, layari internet la...

Dan mujur gak ade assistant, aku leh men laptop dan dia tolong jaga booth muahahahaha
okla tu kan, tokey bangun kul 4 pg, tak tido2 sampai ler ni sebab nak pastikan sume perfect dan Alhamdulillah, cukup puas ati sebab takde mende yang tinggal atau kurang...
Sales????? ermmmm bole laaaaaaaaaaaaaaaa...



Dan bila sales agak slow, beginila jadinye hahahahaha
takde kroje kan...




2 luvbite for me:

Amna Faqiha said...

tahniah..rajin ena berniaga..permulaan yg bagus..=)

Unknown said...

terpaksa kak.. arapkan duit gaji jek mana cukup heheheh