Followers

Friday, June 8, 2012

Hatyai - 1

ngehngehngeh 
udah lama idak berinteraksi disini ya..
entry yg ingin dikongsikan pun entry yang dah berusang dulu ekekek
takpela, janji ade gak story mory kan...

ni nak habaq maiiii (kedah la plak walhal tak reti pun ckp loghat2 ni ekekeke)
tahun ni memang cheq byk p sana sini.. 
nape? sebab cheq adelah sket simpanan lagipun dah lama bebeno cheq tingin p luaq malaysia cuma cheq tak berkesempatan lagi nak nek flight...
InsyaAllah dalam tahun ni jugak cheq cuba capai hajat cheq tu..
ermmm bila fikia balik, tahun ni banyak hajat cheq terlaksana.. alhamdulillah..

ok ni nak cite tang p hatyai ritu...
ni pun sebab kawan aku ni ha husband dia tak dapat ikut so dia ajak la aku..
walaupun cam bidan terjun cheewahhh anyway tima kasih la ajak aku ek..
dalam saat2 kritikal mujur ade simpanan ihiks...



ekceli rombongan ni bawah Sekolah Kebangsaan Pendidikan Khas Kuantan...
dek kerana ramai takle p so dia buka la pada kengkawan yang len...
dapat gak aku merasa kan

masa ni dah sampai ke R&R Tapah tak silap aku...
kitaorang bertolak jam 9 malam..
agak berlengas la jugak tapi nak wat camne, tahan je la...


aku dah sampai disini...
dimana?
disini la ihiks...

masa ni tengah beratur nak tukar duit..
aku tukar bape ek.. lupa r tapi nak coping kan so kena tuko banyak2 sket hehehe

masa ni plak kena berjalan dalam 1km asenye untuk sampai ke sempadan...
kepelikan gak sebab nape la tak bawak bas skali masukkan, idak la susah payah aku menarik beg ni ha...

time ni la paling letih, nyampah, sakit ati dan berlengas yang amat...
kena beratur berdiri dekat 2..3jam jugak la kat sini untuk cop pasport..
masyaAllah dgn merenyamnye badan ni ha, mujur ade angin sepoi2 manja, kalo idak mau ngamuk gue

lepas jek ke seberang trus tuju kat kedai makan dan melantak seabis mungkin...
owh time ni muka aku memang takle nak snap sebab ish ish ish menggerunkan...

pas kenyang2 barulah naik van yang disewa...
perghh legaaaa 

masing2 muka mak aiiiii bukan dasar layu n pucat dah tapi ntah r...
ha ko.. ramai gak leh sumbat dalam van ni..
dalam 15..16 orang jugak la termasuk driver...
perjalanan amik masa 45minit so tido dulu...

akhirnye sampai jua di Hotel Golden Crown

sebelom naik ke bilik masing2, dengar taklimat jap untuk bagitau 
kul bape plak leh kuar berjalan2...




nie la bilik yang kami dapat...
luas gile ko... harga dalam RM80 jek..
kalo kat kuantan ni mau RM200 lebih
tapi yang bengangnye nak tengok TV..
tengok cite omputeh pun cakap thailand, ampeh tollll..
so nak berehat dulu ek...
sambungan entry seterusnye...




2 luvbite for me:

wifenavy said...

waa.. lama tak de n3 kan!!! jauh nye perjalanan.. baru tengok tv.. belum lagi bercakap dgn org sana.. English?! No no je la jawab nyer

IntaNBerliaN said...

wah.. murahnya harga bilik tu