Followers

Sunday, July 10, 2011

Ibu lebih dari Kakak

Wahhhhh Ibu cukup puas ati ngan prestasi Kakak kali ni dalam matapelajaran lukisan...
Dulu slalu terlambat nak sediakan bahan2 lukisan Kakak sebab dia tak btau awal..
Ekceli kali ni pun dia lambat bagitau, kul 9 baru bagitau...
aku ni apelagi, nak ngamuk pun ade, nak marah pun ade, buat plak pilihan lukisan yang nak dibuatnye, dia leh hilangkan..
mujur la aku ade kawan n anak dia pun sama kelas ngan anak aku so aku kol n tanye satu persatu pilihan2 lukisan tu... 
dan aku nekad nak suh Kakak buat layang2 kerana itu paling senang..
Aku dan Abahnye gigih sediakan bahan2 untuk buat layang2, mujur la ade, kalo takde frust bebs..


Dan inilah hasilnye..
nampak simple tapi markah yang dia dapat cukup memberangsangkan...
nak tau?






Ha nampak tak?
93/100 bebss...
ekceli sblom ni lukisan dia asik dapat 60++, 70++ dan yang pasti memang truk r..
aku tau lukisan tak termasuk dalam pelajaran penting dia tapi kekadang kita nak tengok gak prestasi anak kita naikkan ... so Alhamdulillah aku sebagai ibunye berjaya melihat prestasi Kakak naik..
Bab pelajaran len memang Kakak asik dapat 5A tapi biasala kalo dah skolah di tempat org2 cerdik belaka maka kena berlawan2 la nak dapatkan peratus yang tinggi tapi agak sedikit ralat sebab dek kerana konpiden dia, cukup banyak dia tergelincir.. 
Walaupun masih kekal dapat 5A tapi peratus Kakak menurun...
Selama ni Kakak dapat top 3 or top 4 tapi kali ni sob3x Kakak cuma dapat tempat ke-6 huwaaaaaaaaaaaaaaaa
berusaha lagi kak, jangan wat Ibu risau camni uhuks...




1 luvbite for me:

CuTeMiUt78 said...

wah... bagus2... ala na.. takpe.. at least dia masih nak berusaha tuk mempertingkatkan peratusnya