Followers

Friday, January 20, 2012

Angpau + Limau

Skang ni musim limau...maka banyakla kita nampak orang jual limau berkotak2 kat pasaraya kan...
Almaklumla dah nak sampai raya dia...
Dulu aku kat opis2 lama, nak dapat limau sebijik pun payah..
siap kalo tak cukup tu sanggup beli..
Dulu tak silap aku harga sekotak berbelas jugak dan ada yang cecah berpuluh..
Skang ni aku tengok paling murah RM8 jek tu pun taktau r jenis masam je manis ke besar ke kecik ke..nipis kulit ke atau tebal kulit...

 sejak aku dok kat opis baru Alhamdulillah rejki bertambah2 dengan pemberian orang
banyak ngat limau aku dapat sampai dah tak termakan lagi...
kat opis sesambil bosan menunggu HRMIS yang memang lembab, makan la sebiji dua..
Kat umah makan lagi, alik2 yak pun dah kaler limau ekekeke..
skang ni kat umah dah 3 kotak aku dapat, dah tak termakan dah..
tak tau manis ke masam ke..
nak bagi jiran2 tak sempat2 lagi almaklumla bz ngan keidopan skang ni ihiks...
pekata aku bukak gerai depan jual limau lima biji RM1, aci tak? hahahahaha


owhhhh..kekadang dapat gak angpau tau...
ske..ske..ske..
mudah2an rezeki makin bertambah dan yang pasti datangnye rezeki tu bukan dengan cara kita mintak tapi biar org bagi kita dengan ikhlas




burppppp....ihiks... kenyang makan limau..
nanti pasni mesti ai kurus sebab mkn limau jek..



0 luvbite for me: