Followers

Saturday, March 17, 2012

Alkisah...

Alkisahnye aku ade 2 henpon dan kompem r 2 nombor henpon kan...
satu aku guna maxis dan satu lagi aku guna celcom..
maxis adalah untuk personal dan celcom adalah untuk kegunaan yang sementara dan luaran personal..
tak faham?
takpe..biar aku sowang jek faham ekekek...

alkisahnye, baru2 ni aku ke luar negara la..eceh..eceh...luar negara la sangat kan..
aku ni macam biasa la, pergi kemana2 tanpa anak2, mana leh tahan tak dengar sore bebs...
dulu pernah di halang untuk kol anak2 pun, aku dah giler semacam dah..
so bile dah di luar negara, kompem r kena tuko simkad sana kan untuk lebih menjimatkan.. 
takkan pergi 2..3ari sampai nak tuko roaming kan...
so aku pun kuarkan simkad celcom aku dan aku masih ingat aku letak kat satu tempat dan siap aku cakap pada diri sendir 'takpela, letak dulu kat sini, nanti sampai otel, aku simpan elok2'
sampai satu masa, aku dah lupa aku letak mana..
puas aku cari di merata2 tempat tapi tidak ku temui jua (amboiii cam novel plak)
so nak taknak, bila balik Malaysia aku beli la nombor baru...
bagi kawan-kawan aku yang ade nombor lama tu, drang try la kontek..
yang peliknye drang kata ade ringing tapi takde org angkat
ade skali tu, kawan aku kol dalam kul 12lebih tengah malam sebab dia kata nombor lama aku tu siap antar mesej tanye 'hai buat aper tu'...
UIKSSS!!! agak terkejut jugak aku..
so dia pun tolong kol dan si pemilik palsu tu angkat dan menyatakan nama dia YATIE dan berasal dari BUKIT KAYU HITAM..
dia sendiri akui yang dia baru pakai nombor tu..
ampehhh tapi pelik sebab simkad tu kompem ilang di luar negara tu tapi camne leh ade kat bukit kayu itam..
dah r dalam tu ade banyak lagi kredit dalam berbelas hengget jugak la...
masing2 btau suh aku ke celcom dan batalkan nombor tersebut sebab takut papehal kang, naya nama aku di blacklist...
maka nombor tersebut telah aku batalkan..
PADAN MUKA KO YATIE MUAHAHHAHAA
TAPI PADAN MUKA AKU SEBAB MESTI SI YATIE TU DAH ABISKAN KEDIT AKU HUHUHU

maka itu je la alkisah kepelikan yang melanda itew....


3 luvbite for me:

Rinah said...

Pelik juga ya! nasib akak dah cancel..

Lina said...

uihhh camne dia bole dpt sim card tu...maknanya klu dia bole call kwn ko mmg dialah amik simcard tu...sib baik kot dah batalkan no tu...takut nanti apa2 lak

Unknown said...

rinah
tula pasai...

lina
alaa lina, kiter tuko simkad masa kita beli tu la.. aku kompem letak dlm beg alik2 ilang.. yg peliknye kiter tuko kat sana camne kat bukit kayu itam la plak...