Followers

Saturday, October 1, 2011

Puding Pelangi

Meh pada sesape yang tak penah wat Puding Pelangi, sila tengok cara2 aku buat but
DONT DO IT AT HOME k.....
Memula ayarkkkk lupa dah masuk ape almaklumla entry yang dah basi..camne niii...
jap!jap! nak tgk resepi huhuhu


ok..ok..mula2 kita masukkan air, agar2 dan gula dan biarkan ia mendidih hingga gula dan agar2 tersebut hancur ditelani air yg menggelegak itu (eh! menambah plak)
pastu masukkan telo pastu whisk jap pastu masukkan susu dan tepung custard dan kacau hingga sebati

pastu kita tapis sume tu, satukan adunan telo dan agar2 dan kaco lagikkk...



pastukan leh r letak atas api plak, masak semula sehingga adunan mendidih kemudian masukkan mentega dan vanilla dan kaco hingga rata.
pastu tutup api (kang kalo tak tutup bukan ajek puding ko tak merasa, siap2 ngn umah2 ko hadap cmtu jek sobsobsob)

Ok bila sampai time ni aku jadi blur...
ikutkan resepi dia kata kena sengetkan dulang sket dan letak berselang seli...
eh cop! masa tu kite kena bahagikan 2 kaler so aku amik kaler ijo dan kunen...
ok sambung smula, dia suh sengetkan dulang n letak selang selikan...
ace ke gilerrr, dah r mende ni cam air je kan tapi idak la air sesangat cuma puding biasala agak pekat sket tapi camne nak selang seli ek..
setahu aku kalo kek lapis tu leh r selang seli..
disebabkan blur aku yg agak keterlaluan makanye...aku buat cam kek marble jek la
senang citer huh!
dek kerana puding pelangi tak jadi maka aku mogok makan roti kismis jek
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


tapi dek kerana tak puas ati maka keesokannye aku cuba kembali..
dan akhirnyeeeeeeeeee
 


jeng..jeng..jeng...
walaupun agak serabut tapi ok la kan, menjadi n rasanye bole la tahan ihiks..
hoyeeeeeeeeeeeeeeeee
(ceh wat malu kaum jek, wat puding pun tak jadi huhuhuhuhu)




1 luvbite for me:

~nadyahoney~ said...

xbagi saya rasa pun..