Followers

Tuesday, January 3, 2012

First time dalam idop

Adehhhh punyela dah 2..3 entry kuar baru tingat, tak wish lagi epi new year kan...
Anyway epi new year pada sume..
mudah2an tahun lepas tercapai azam kowang dan tahun ni cuba wat azam baru dan tercapai gak..
azam aku seperti di tepi belah kiri tu ye,...
mudah2an tercapaiii AMIN.....

Ok, ni aku nak cite yang mana aku pestaim dalam idop alami situasi camni..
Tak pernah lagi dalam family aku terkena camni so bila terkena kompem menggeletar sluruh badan..

Alkisahnya balik dari 'kampung' Baby demam..
Demam saje takpe, ni siap batuk selsema lagi..
Siang tu Kakak telefon beberapa kali kat aku tapi tak bitau pape pun bab Baby ni..
Bila aku balik keje, Bibik suh aku bawak Baby p klinik sebab Baby dah napas lain macam jek..
Kuat giler bunyi napasnye...
So aku pun mandi2 dan bawak Baby ke Klinik Ar-Razi..
Ikutkan klinik tu bukak kul 8 sebab masa tu elok dah kul 7 tapi aku kata napas Baby dah macam ni, takkan nak tunggu lagi..
Dek kerana timbangrasa pihak klinik tersebut maka Baby diberi keutamaan


Dan inilah yang Baby dapat ASMA/LELAH
Oh my GOD!!!
btol kah itew?
sebab dalam family aku takde yang lelah tapi Baby kena...
SO aku takde pengalaman dalam hal2 ni 

Pada mulanya aku ingat Baby mesti cam takut o mengamuk sebab takut pakai mende ni atau tak selesa
Almaklumla, mende berasap, aku pun baru pestaim memegangnye, pelik gak asap kuar dari corong tu
selama ni tengok orang jek, bila dah kena pada anak sendiri, barulah tau...
Doktor kata kalo malam tu kena lagi, esok pagi bawak dan Alhamdulillah dah takde lelah Baby..
Aku rasa Baby bukan Asma maupun lelah tapi dia tak dapat bernapas dengan baik sebab selsema..
Mudah2an betol sangkaan aku, tak sanggup Ibu tengok anak Ibu camtu huhuhuhu




0 luvbite for me: