Followers

Wednesday, April 18, 2012

Demam serentak

Pestaim dalam idopku, ketiga2 kesayangan ku demam serentak..
Memula Adik demam dah 2 ari dan 2 ari jugak dapat MC dari klinik..
pastu Kakak dan Baby serentak demam sekali ngan Adik...
Aku pun cukup risau terus bawak drang ebrtiga ke klinik..


Tak gaya orang demam pun yang tengah tu kan...
ade cite kelako bila ngadap doktor...
kalo nak diikutkan...si Adik memang terlalu panas badannye walaupun dah 3ari demam...
Si Kakak pun panas tapi tidak sepanas Adik dan si Baby baru nak demam...
Bila jumpa doc, doc biasala nak cek suhu ikut ketiak tu kan...
Yang dikatakan kelako... Adik yang panas menggelegak tu suhu dia 38.3, si Kakak yang panas tapi bawah pada Adik 38.6 dan yang si Baby baru nak demam tu (kompem bawah panasnye dari Kakak dan Adik) suhunye 38.9..
ngarut btol la doc ni..
aku pun sound kat doc tu 'ngarut bacaan suhu tu.. yang baru nak demam paling tinggi suhu dari yang demam panas.. bawak2 la buang'.. doc tu tersengeh2 malu jek ekekeke
maafla doc.. i bila jiwa kaco, pikiran bercelaru memang sedap molot jek i hentam.. 
kalo i ok, kompem i dok sesenyap jek ihikss

Keesokan arinya still demam so aku mandikan drang ngan ais campur dalam air mandian...
pastu tiap2 malam aku perah air asam jawa kat atas kepala dan seluruh badan..
Aku siap ajak drang bertiga tido satu katil ngan aku agar senang aku nak wat kerja2 perah asam jawa tu..
dalam 2..3ari tak tido cukup alhamdulillah...berbaloi pe yang aku lakukan dan akhirnya anak2 kesayangan Ibu ni sihat belaka...
Pestaim si Kakak dan si Adik 'kotor'kan buku rekod skolah sebab MC huhuhu nak wat camne, tak sihat bukan p jenjalan...
Dan selepas itu, Ibu plak demam 3ari hehehe... 
takpe..Ibu akan kuatkan diri demi anak2 Ibu...



1 luvbite for me:

Mummy Chubby said...

alahai ciannye semua demam serentak...