Followers

Tuesday, November 29, 2011

Tak tau pe puncanya...

aduuhhhhhh
tak tido aku malam tadi...
si Kakak tetiba sakit kepala dari siang sampai ke pagi ni..
Aku yang migrain gini pun tak r sampai seharian sakit kepala

malam tu dah bagi dia panadol kanak2 ni ha, pestaim dia makan jenis tablet, 3bijik plak tu.. taktau la dia makan camne sebab aku takde kat umah, ade aktiviti yang sedang ku lakukan, hasilnye tungguuuuuuuuuu ekekekkeke...

Pastu ingat pas makan ok sebab dia tido..
Bangun tu dia still sakit aduhhhh...
Pastu ajak dia tido atas, dah basahkan kepala, dah isi minyak cap kapak, nak bagi makan obat lagi takut plak sebab baru lagi bg makan kan...
tengah malam tu aku dikejutkan, dia kata sakit kepala..
aku pun picit2 kepala dia...
pastu aku kembali ke bilik aku, tido..
tak sampai stengah jam, Adik plak gerak kata Kakak nanes2 sakit kepala..
aku p urut semula pastu sambung tido
tak sampai 15minit Adik kejutkan aku kata Kakak nanes smula grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
nak marah tapi sian sebab dia sakit bukan mengigau kan..
So nak taknak terpaksa suruh Adik tido tempat aku ngan Baby dan aku tido ngan Kakak..
Sepanjang tido ngan Kakak, banyak kali la dok ngurut kepala dia..
Bila kita mula marah2, dengar dia nanes slow2 sambil cakap 'sape nak urut kepala Kakak lagi' alahaiiiiii......
ati Ibu bebs, mana leh tahan, cepat cair, trus aku suh dia bangun, basahkan kepala then baring.. pastu aku urut semula..
kira kalo do totalkan berapa minit aku tido.. dalam 2..3jam gak la...
Pagi tu aku siap2 nak p keje, dengar dia nanes dalam bilik dia so aku gerak dia ajak dia tron dan suh Bibik buatkan susu..
Tetiba nampak dia berlari, rupanya dia muntah banyak aduhhhh serba salah nak p keje rasanye..
Ermmm aku pk smula, nak taknak terpaksa bagi dia makan panadol actifast ni dulu, kalo pasni dia still sakit, terpaksa bawak p klinik la...
disebabkan kandungan panadol kanak2 dia cuma 120mg (sebiji) dan dia perlu makan 3biji bermakna 360mg dan panadol actifast plak dalam 500mg so terpaksa la aku kerat ujung sikit untuk tidak melebihi 360mg gitu.. ermm bole ke ek...
arap2 Kakak takde pape la dan beransur pulih... risau gak Ibu sebab taktau pe puncanya tetiba sakit camni..
Tu laa, tinggal Ibu tido sowang2 2 malam lagi, tu yang jadi camtu tu huhuhuhu




0 luvbite for me: