Followers

Wednesday, April 20, 2011

Kepingin ketam


 Haaaa.. jangan sangka bukan2 ek..
Aku dah takle dah sebab dah tutup kilang, kalo bole pun mayb laki aku je le hikhikhik..
ekceli memang tiap2 bulan or abis kurang 2 bulan skali laki aku ngidam nak makan ketam..
so kali ni kitaorang ikutkan akan idam dia tu,..
memula ingat nak tapau jek tapi bila difikirkan smula, better makan situ je la..
so sesi amik ketam kompem la laki aku kan, aku ni sgala jenis binatang aku takut huhuhu..
yang ketam ni 'mengeliat' pun aku dah terjerit2, siap ade tersenyum2, lantak r! aku takut, drang bukan tau kan.. bukan saje nak menggedik tapi memang geli dan takut huhuhu...


 lauk yang dipilih..
~ Ketam masak cili..
~ ikan siakap masak 3 rasa
~ telo dadar
~ sup ayam

cukup simple untuk kami 4 branak makan..
alhamdulillah kali ni sume abis.. paling tak sangka ikan pun abis dan anak2 aku cukup suka walhal sebelom ni ikan ni tak bape ngat makan, cam ibu dia hikhikhik


walaupun aku amat sukakan ketam tapi mengenangkan laki aku yang ngidam so aku bagi dia pulun kaw2, biar pas 3 bulan plak dia baru mintakkan hikhikhik


Seperti biasa aku, Kakak dan Adik siap makan dulu dan Abahnye amat terhegeh2..
Buat plak masa tu ade kumbang kabur (alaaa kumbang yg ada time musim buah mempelam tu) yang dok berterbang2an...almaklumla aku ni penakot yg amat so aku siap sedia nak lari ke keta, wat plak anak2 dah memang bosan giler tunggu Abah dia makan so aku ajak la dak2 skali..
Tinggalla Abah ratah sowang2 ketam...
lenkali kena blajo makan laju sket ek bang http://www.emocutez.com 




6 luvbite for me:

TuYa said...

salam kak..
sedapnya..
Tuya pun suka makan ketam..tapi memang terhegeh2 la..mana nak korek isinya,mana nak ketuk kulit lagi..heheh

Unknown said...

tuya
tu pasai akk tak ske kalo nk makan ketam oder nasi.. kalo oder nasi kompem mkn ketam sket jek huhuhu

CS @ Mama AA's said...

bestnye... tp mana c kecik?

Nadyahoney said...

siannya lak cek abg mkn sorang..:-)

Unknown said...

mama AA
nam apun si kecik so kena tinggal slalu la hikhikhik 'anak bibik' katakan ihiks..

nad
nasibla nad, kakak ko sowang ni kan pnakot yg amat

Ayen... said...

Time kasihlaa sebab sudi mengikut kemahuan abg,blanje plk tu so xpelaa kene tinggal mkn sorang2 pun.....ihiks.