Followers

Thursday, April 21, 2011

Repot kad kakak

Aritu kena amik repot kad Kakak di sekolahnya..
Seperti biasa aku pergi pas bekpas..
Sebelom tu memang dah tau dia dapat no bape dan tau markah2 matapelajarannya..
agak keciwa sebab makin jatuh walaupun masih kekal 5A..
Kakak dapat no.4 huhuhu
ramai kawan2 aku kata aku tak bersyukur sebab anak dah berjaya tapi masih frust..
kekadang kita sebagai ibubapa jangan terlalu push anak2 dan kekadang juga jangan terlalu cuai kerana kalo kita terlalu push bebudak nanti makin merundum dia nye prestasi tapi kalo kita cuai mengajar kerana kita rasakan anak kita memang dah ok, nanti prestasi anak kita akan jatuh truk...
dan aku sebagai ibunya mestilah merasakan risau akan kejatuhan Kakak sebab dia lah harapan aku dan adik2nya yang lain..
dan aku harap pasni Kakak akan lebih bekerja keras..
Ibu tak paksa Kakak dapatkan yang terbaik tapi Ibu sentiasa mendoakan agar Kakak dapat yang terbaik untuk diri Kakak jua nanti ye sayanggg...





0 luvbite for me: